Kreirajte PDF datoteke na Windows-u ili Mac-u da biste bezbedno delili dokumente
Ukratko
U programu Microsoft Word idite na File > Save as > PDF. Ili File > Print > Save as PDF ili Microsoft Print to PDF > Print ili Save.
U Google dokumentima idite na Datoteka > Preuzmi > PDF dokument (.pdf). Ili File > Print > Save as PDF > Save > Save.
Na Mac stranicama idite na File > Print > Save as PDF.
Ovaj članak opisuje kako da napravite PDF koristeći Microsoft Word, funkciju štampanja u Windows-u, Google dokumentima i Mac stranicama. Takođe možete koristiti besplatni PDF kreator; postoji mnogo dostupnih za preuzimanje ili na mreži.
Kako napraviti PDF sa Microsoft Word-om
Ako imate bilo koju verziju Microsoft Word-a iz 2007. godine ili noviju, najlakši način da napravite PDF je da koristite funkcije softvera koje su ugrađene. U samo nekoliko klikova možete konvertovati bilo koji Word dokument u PDF datoteku.
- Otvorite Word dokument koji želite da konvertujete u PDF, a zatim izaberite Datoteka.

- U meniju Datoteka izaberite Sačuvaj kao.

- U dijalogu Sačuvaj kao, izaberite padajući meni Tip datoteke, a zatim izaberite PDF.

- Promenite naslov dokumenta ili promenite lokaciju na kojoj želite da se datoteka sačuva, a zatim kliknite na Sačuvaj i vaša PDF datoteka će biti sačuvana na navedenoj lokaciji.

Kako napraviti PDF datoteku u Windows-u
Ako koristite Windows, imate opciju da kreirate PDF datoteku koristeći funkciju štampanja na računaru i ona radi u bilo kom programu koji koristite i koji ima mogućnosti štampanja. Zove se Microsoft Print to PDF.
Opcije koje ćete videti zavisiće od programa iz kojeg štampate, ali bi generalno trebalo da slede ovu strukturu:
- Da biste koristili Microsoft Print to PDF, u dokumentu, slici ili drugoj datoteci koju želite da koristite kao osnovu za PDF, izaberite Štampaj.
- U dijalogu Štampanje promenite štampač (može se zvati Odredišni ili Odredišni štampač ili jednostavno Štampač) u Sačuvaj kao PDF ili Microsoft Print u PDF.

Savet:
Google Chrome pretraživač takođe ima sličnu funkciju konverzije PDF-a koja radi za bilo koju web-baziranu datoteku na bilo kom uređaju koji koristi Chrome pretraživač. Sve što treba da uradite je da pristupite opciji Štampanje i izaberete Štampaj u PDF.
Pregled će se prilagoditi da vam pokaže kako će PDF izgledati. Ako ste zadovoljni, izaberite Štampaj ili Sačuvaj.
Kako napraviti PDF datoteku u Google dokumentima
Kada pravite dokumente, tabele ili prezentacije koristeći Google disk, imate opciju da i te dokumente konvertujete u PDF. Možete da koristite meni za štampanje kao što je gore navedeno, ali i sa Vindovs ili Mac računara, takođe možete izabrati Datoteka > Preuzmi > PDF dokument (.pdf). PDF datoteka će biti smeštena u vašu datoteku za preuzimanje.

Kako napraviti PDF na Mac-u u Pages
Ako koristite Mac računar, imate skoro isto toliko opcija za kreiranje PDF datoteka kao i Windows. Osim gore navedenih metoda, možete kreirati i PDF datoteku iz aplikacije Pages, slično kao što biste to uradili iz Word-a u Windovs-u.
Savet
Ako Mac aplikacija koju koristite omogućava štampanje, postoji skoro 100% šansa da će isti koraci u nastavku takođe napraviti PDF u toj aplikaciji.
- Otvorite dokument koji želite da koristite za kreiranje PDF-a u Pages.
- Izaberite meni Datoteka na vrhu stranice, a zatim izaberite Štampaj.

- U meniju koji se pojavi, koristite padajući meni u donjem levom uglu da biste izabrali Sačuvaj kao PDF.

- Otvara se dijalog Sačuvaj kao. Dajte svom dokumentu ime, izaberite lokaciju da ga sačuvate i dodajte sve dodatne detalje, a zatim kliknite na Sačuvaj.

Leave a Comment